Mūsų paslaugos

Kontaktai

Adresas Elektrėnų g. 10z, Kaunas
Telefono numeris +370 6 624 0150
Darbo laikas Pirm - Penkt: 8:00 - 18:00 Šeštadienis: Nedirbame Sekmadienis: Nedirbame

Kalendorius

2024 m. gruodžio mėn.
Pr A T K Pn Š S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
ausinimo sistemos remontas

Aušinimo sistemos remontas

Automobilių Aušinimo Sistemos Remontas

Automobilių aušinimo sistema yra esminė variklio eksploatacijos dalis, užtikrinanti optimalų variklio temperatūros lygį ir apsaugą nuo perkaitimo. Tinkamai veikianti aušinimo sistema prisideda prie ilgesnio variklio tarnavimo laiko ir užtikrina efektyvų automobilio veikimą. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindines aušinimo sistemos problemas, dažniausiai pasitaikančius gedimus, dažniausiai gendančias dalis, aušinimo sistemų sandarą, aušinimo skysčių rūšis ir savybes, variklio darbinę temperatūrą, termostato funkcijas, variklio perkaitimo pasekmes bei variklio galvutės remontą.

Pagrindinės Aušinimo Sistemos Problemų Priežastys

  1. Nutekėjimai – dažniausia aušinimo sistemos problema yra aušinimo skysčio nutekėjimas. Nutekėjimai gali atsirasti dėl pažeistų vamzdžių, netinkamai uždarytų dangtelių ar pažeistų tarpiklių.

  2. Užsikimšimai – kalkių ir rūdžių nuosėdos gali užkimšti radiatorius ir vamzdelius, trukdydamos aušinimo skysčio cirkuliacijai.

  3. Netinkamas aušinimo skysčio lygis – per mažas ar per didelis aušinimo skysčio kiekis gali sukelti aušinimo sistemos gedimus.

Dažniausiai Pasitaikantys Gedimai

  1. Radiatoriaus problemos – nutekėjimai, užsikimšimai ar mechaniniai pažeidimai.

  2. Vandens siurblio gedimai – nuotėkis, guolių gedimai arba korozija.

  3. Termostato gedimai – termostatas gali užstrigti uždarame ar atvirame stovyje, trukdydamas tinkamai reguliuoti aušinimo skysčio srautą.

  4. Vamzdžių ir jungčių problemos – trūkę ar susidėvėję vamzdžiai bei pažeistos jungtys gali sukelti skysčio nutekėjimus.

Aušinimo Sistemos Sandara

Automobilio aušinimo sistemą sudaro keletas pagrindinių komponentų:

  • Radiatorius – pagrindinė dalis, atsakinga už aušinimo skysčio atvėsinimą.
  • Vandens siurblys – cirkuliuoja aušinimo skystį per sistemą.
  • Termostatas – reguliuoja aušinimo skysčio srautą, palaikydamas tinkamą variklio temperatūrą.
  • Vamzdžiai ir žarnelės – perneša aušinimo skystį tarp komponentų.
  • Aušinimo skysčio bakelis – papildomas rezervuaras, skirtas aušinimo skysčio pertekliui.

Aušinimo Skysčiai ir Jų Savybės

Aušinimo skysčiai yra specialūs skysčiai, kurie užtikrina efektyvų šilumos perdavimą ir apsaugą nuo užšalimo bei korozijos. Yra kelios pagrindinės aušinimo skysčių rūšys:

  1. Etilenglikolio pagrindu – dažniausiai naudojamas aušinimo skystis, atsparus užšalimui ir aukštoms temperatūroms.
  2. Propilenglikolio pagrindu – mažiau toksiškas, tačiau rečiau naudojamas.
  3. Hibridiniai ir organiniai skysčiai – užtikrina ilgalaikę apsaugą nuo korozijos ir geresnes eksploatacines savybes.

Variklio Darbinė Temperatūra

Optimali variklio darbinė temperatūra yra tarp 90-105 laipsnių Celsijaus. Ši temperatūra užtikrina efektyvų degimo procesą ir minimalų nusidėvėjimą.

Termostato Funkcija

Termostatas yra svarbi aušinimo sistemos dalis, reguliuojanti aušinimo skysčio srautą. Kai variklis šaltas, termostatas lieka uždarytas, leisdamas varikliui greičiau pasiekti darbinę temperatūrą. Kai variklis pasiekia reikiamą temperatūrą, termostatas atsiveria ir leidžia aušinimo skysčiui cirkuliuoti per radiatorius, taip palaikydamas pastovią variklio temperatūrą.

Perkaitimo Pasekmės

Perkaitęs variklis gali sukelti rimtų pasekmių:

  • Tarpiklių ir sandariklių pažeidimai – gali sukelti aušinimo skysčio ir alyvos nutekėjimus.
  • Variklio galvutės deformacijos – dėl aukštos temperatūros gali deformuotis variklio galvutė, sukeldama didelius gedimus.
  • Stūmoklių ir cilindrų pažeidimai – aukšta temperatūra gali sugadinti stūmoklius ir cilindrus, trukdydama variklio veikimui.

Variklio Galvutės Perkaitimo Požymiai

Pagrindiniai variklio galvutės perkaitimo požymiai:

  • Baltas dūmas iš išmetimo vamzdžio – rodo aušinimo skysčio patekimą į degimo kamerą.
  • Prarastas aušinimo skysčio lygis – dėl pažeistų tarpiklių ir nutekėjimų.
  • Variklio galios praradimas – dėl neefektyvaus degimo proceso.

Variklio Galvutės Remontas

Variklio galvutės remontas gali apimti kelis etapus:

  1. Diagnostika – nustatyti perkaitimo priežastis ir pažeidimo mastą.
  2. Galvutės nuėmimas ir patikra – patikrinti galvutės plokštumą ir pažeidimus.
  3. Galvutės šlifavimas arba keitimas – jei galvutė deformuota, gali prireikti šlifavimo ar visiško keitimo.
  4. Tarpiklių keitimas – pažeisti tarpiklių ir sandariklių keitimas.
  5. Montavimas ir bandymai – atstatytos galvutės montavimas ir sistemos patikrinimas.

Automobilio aušinimo sistemos remontas yra svarbus procesas, kurį reikia atlikti laiku, siekiant išvengti rimtesnių gedimų ir užtikrinti automobilio ilgaamžiškumą bei efektyvumą. Tinkama priežiūra ir reguliarios patikros padės išvengti daugelio problemų ir užtikrins saugų bei patikimą automobilio eksploatavimą.

Kilusius klausimus dėl automobilių aušinimo sistemos remonto galite užduoti kontaktų skiltyje išsiųsdami mums žinutę arba paskambinę mobiliuoju telefonu +370 6 624 0150. Kiekvienoje situacijoje ieškome geriausio sprendimo ir kokybę užtikrinančio remonto.